Linggo, Nobyembre 23, 2014

Hunger Vs. Cravings

What to do if you are hungry? Simply, eat!
What to do if you are craving? Simply satisfy your appetite.

Recently I realized the difference between hunger and cravings.
Dictionary says that:

hun.ger - / 'həNGɡər/ n. is a feeling of discomfort or weakness caused by the lack of food.
 And cravings on the other hand is:

crav.ing - /ˈkrāviNG/ n. is a powerful desire for something.


Nagugutom (Hunger) ako kapag hindi pa ako kumakain ng kahit ano, kapag wala akong almusal, tanghalian at hapunan. Masasabi kong nagugutom ako kapag kumakalam at nagra-rally na yung mga alaga ko sa tiyan. Nanghihina ako kapag wala akong nakain na kahit ano. Mainit ang ulo ko at madalas pag ako lang mag isa, tahimik at nag iisip kung saan ang pwedeng kainan na mabubusog ako ng sobra.


Nagke-crave ako kapag may gusto akong kainin pero hindi ako gustom. In other words, pag gutom ako, there's a need to eat  at pag nagke-crave ako, there's a want to be satisfied. See the difference? Naniniwala akong madaming babae na *pasensya sa term* tumataba kasi mas malaki ang cravings kaysa sa hunger. Isa ako sa mga guilty na iyon.

Nitong Friday lang, umuwi ako ng San Mateo galing sa Mandaluyong. Weekends lang kasi ako nasa bahay namin, dahil ako'y naka bedspace. (magba-blog ako about doon, very soon).

Pag uwi ko sa bahay namin technically Saturday na, dahil 12am na. Yung kapatid kong si Yanyan hinintay akong makauwi para may magbubukas ng gate at pinto sa akin. How sweet? Akala nyo lang yun kasi naghihintay sya ng pasalubong! Hahaha.

He asked me, "Ate, may pasalubong ka?"
I answered back, "Wala! Bakit nagugutom ka?" "Oo."


I checked the clock once again, it's 12:15am. I was thinking of sleeping, but I also want to do something extraordinary, a midnight trip with my brother and to mend his hunger and to satisfy my craving.

So we went out the house, sneaking like little rats crossing our fingers that Mom won't be awaken to scold us and we passed the first level. Walking under the vast of twinkling little stars is such an awesome moment. I always want to star gaze, and that time, my brother was enjoying the cold of the night and the stars above us.

Because the town was in a deep slumber, public vehicle was also at rest. We decided to walk (1.5 km) until we reach the Plaza, the heart of the town. No stores were left open aside from Seven Eleven, our saving grace. Too bad that the food we want to eat were either for pull out or out of stock. T'was very heartbreaking. We just decided to eat chips and get two bottle of soya drink instead. The midnight adventure was fun tho. :)

The face of happy travelers. Lol

Hello to our photo bomber. Hehehe :)

See the eyes of the sleepy head. Haha.

The Nganga pose. So jeje.

and the epic stolen shot. He always do that! >:D

0 comments:

Mag-post ng isang Komento